
Driftstatus i inTOUCH-appen för Robolinho®
15.09.2023: I den senaste programuppdateringen för Robolinho®, som utfärdades den 11 augusti 2023, fanns tyvärr en fel.
Vi har nu identifierat alla berörda roboter med den aktuella firmware-problematiken. Om din robot är påverkad har du fått ett separat e-postmeddelande med direktinformation om vad du ska göra.
Så här säkerställer du att din robot uppdateras automatiskt
För att din robot ska kunna uppdateras automatiskt måste vissa villkor vara uppfyllda:
- Roboten måste vara ansluten till Wi-Fi
- Roboten måste vara ansluten till laddningsstationen
- Roboten får inte vara igång med en aktiv gräsklippning
- Det måste vara mer än 10 minuter kvar till nästa gräsklippningsuppdrag
Om din robot har firmwareversionen 1.7.5 måste du också se till att det är planerat ett gräsklippningsuppdrag senare samma dag.
När ovanstående villkor är uppfyllda kommer din robot automatiskt att uppdateras till den senaste firmwareversionen.
Har du fortfarande problem?
Om du fortfarande upplever problem och du:
- Inte har fått ett direktmeddelande från oss om att din robot påverkas av problemet
- Har säkerställt att villkoren för automatisk uppdatering av roboten är uppfyllda
Då är det stor sannolikhet att orsaken är en annan, men vi vill gärna hjälpa dig ändå! Du kan kontakta oss här och vi kommer att svara på din e-post så snart som möjligt.
Så här hittar du din robots firmwareversion
Du kan hitta din robots firmwareversion i inTOUCH-appen genom att följa denna guide:
- Öppna inTOUCH-appen
- Klicka på roboten
- Gå till inställningar genom att klicka på kugghjulet
- Bläddra ner och hitta "Firmware kommunikationsmodul" längst ner på sidan.